26 Apr 2014

You'll Never Sleep Alone



"kalau pandai mengaji. perangai buruk pun tak guna"

waktu itu. ada kelas tilawah kalau tak silap saya.
lembut sahaja suaranya. tetapi tepat menikam jiwa. saya hanya tersenyum dan ketawa. kerana saya. adalah saya. :)

ni. saya nak khabar. kalau nak disayangi guru. jangan selalu tidur dalam kelas. jangan ponteng2 kelas. guru kat depan. biasanya tak layan sangat murid dibaris belakang.

tetapi. kalau nak rasa dipandang sinis. nak rasa apa yang saya rasa. boleh buat amalan saya itu. haha.

kawan saya sampai duduk ke depan. tak tahan duduk sebelah saya. mungkin jadi gila kot duduk sebelah "mayat".

tahun 2007. tahun paling saya kuat tidur. kemurungan membelenggu jiwa rocker saya. saya tak sanggup berpisah. walaupun saya tahu dan yakin. pertemuan pasti ada perpisahan.

saya minta maaf. hati saya dah mati ketika itu. banyak hari2 di dalam kelas. saya habiskan masa dengan tidur. kerana saya fikir waktu itu. tidur adalah jalan yang terbaik untuk mengubat duka.

namun. saya tahu. teguran itu adalah tanda ambil berat seorang guru pada muridnya. :)

maaf. dan terima kasih ku ucap.

bro Radhi Brosnan​​. aku jumpa dalam laci lukisan lama kau. haha.

-inspirasi cimie pendo-
you'll never sleep alone

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.