23 Apr 2014

Perkataan Sinonim Dan Antonim

aku mengajak mereka agar mengasihi. tapi aku sendiri yang menbenci.

aku mengajar mereka erti bahagia. tapi aku sendiri yang derita.

aku menyuruh mereka saling mengasihani. tapi aku sendiri yang menzalimi.

aku buatkan mereka riang gembira. tapi aku sendiri walang berduka.

aku mengharap mereka hidup penuh keikhlasan. tapi aku sendiri hidup penuh kepuraan.

aku tanamkan mereka sifat kesabaran. tapi aku sendiri gelojoh tak keruan.

aku dambakan mereka tersenyum. tapi aku sendiri  yang tersembam muram.

teman dan sahabat. ku susun aturkan 20 jari tangan dan kaki. memohon meminta ampun maaf.

ku hanya insan tak berdaya tak berupaya.

izinkan benarkan. ku ucap dan lafaz.

SELAMAT HARI RAbu. MAAF ZAHIR DAN BATIN.

rujukan : kamus sinonim dan antonim terbitan pelanduk publications.

-inspirasi cimie pendo-    06:39  23/04/2014
pencinta yang mencinta
part time writer

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.