15 Apr 2014

Ucapan Yang Halus Tulus Mulus Dan Kudus Dari Cimie Pendo

bismillahirrahmanirrahim.

Rabbish rahli sadri wa yas-sir li amri wahloul uqdatam mil-lisaani yafqahu qawli.

assalamualaikum w.b.t. dan selamat pagi saya ucapkan.

di sini. saya ingin merakamkan penuh kesyukuran ke hadrat ilahi. atas kurniaanNya yang melimpah ruah kepada kita.

dalam ruangan ini juga. saya ingin mengucapkan selamat berjuang pada mereka yang sedang atau akan menghadapi peperiksaan dan ujian. samaada untuk duniawi apatah lagi ukhrawi.

berjuanglah habis habisan sahabat2. kejarlah ilmu sehingga saat mana kamu tidak lagi berdaya untuk mengejarnya.

carilah ilmu demi mengenal rahsia tuhan. bukan sekadar untuk mengumpul koleksi pingat. mahupun skrol. kerana ia begitu mudah 'terbakar'.

namun. ilmu tanpa amal itu adalah satu perkara yang sia2. malah. amal tanpa ilmu boleh bikin kamu sesat.

amallah ilmu itu walaupun sedikit. sedikit2 lama2 jadi bukit. sekalipun ilmu itu sekadar menjadikan kamu peniaga burger jalanan.

mula2 tidak sedap. tetapi. makin hari makin menarik citarasa pengguna dan penggemar tegar burger. siapa tahu?

bagi yang bekerja. kerjakanlah pekerjaan kamu dengan amanah dan penuh rasa tanggungjawab.

ikhlas dan redhakanlah segala yang telah ditetapkan olehNya kepada kamu. walaupun pekerjaan itu hanya mampu memberi kamu smartfone lenovo A880.

adakah rezeki yang halal itu berat bagi kamu?

namun. bersyukurlah. nafas masih lagi percuma.

akhir kata dari saya. semoga kamu semua berjaya hingga ke manara gading. malah. hingga ke gerbangNya. lalu terbuka hijab berjuta rahsia. insyaAllah.

burger yang sedap itu datangnya dari Allah. yang kurang atau tidak sedap itu datangnya dari kelemahan diri saya sendiri.

namun. pada HAKIKATNYA. yang sedap atau yang kurang atau tidak sedap itu semua datangnya dari Dia.

wassalamualaikum w.b.t.

-inspirasi cimie pendo-
pecinta yang menyinta

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.