29 Feb 2012

Rintihan Kecil (6)

Oh Nikmat

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 


petang petang kriss hitam mati. malam malam kriss hitam meragam. malam malam juga vespa hitam muncung. pagi pagi kriss hitam merajuk. pagi pagi juga rxz hitam menjerit. tapi tak lama. tapi tak sekejap. maka pagi pagi juga rxz hitam melarat.

oh nikmat.

yang nikmat itu malapetaka. yang nikmat itu bala. yang malapetaka itu nikmat. yang bala itu hikmat. semakin melalui nikmat. semakin berasa lupa pada akhirat. semakin melalui malapetaka dan bala. semakin berasa cinta pada yang Esa. 

oh nikmat.

bala. kau mendatangi aku. sewaktu itu aku hilang arah dan petunjuk. aku sangkakan kau sememangnya bala. alangkah indahnya kau rupa rupanya. bala yang mendatangkan nikmat. bala yang sebenarnya penuh hikmat.

oh nikmat.

nikmat. kau menyelami aku. sewaktu itu aku dapat arah dan petunjuk. kekadang menjadi kan aku angkuh. kekadang menjadikan kan aku patuh. sesedang aku angkuh. kau berikan aku bala. bala bukan calang calang bala. bala merupakan nikmat dan hikmat.

sesedang aku patuh. kau bertambah kan aku nikmat. nikmat yang sebenar benar nikmat. nikmat bukan sebarang nikmat. nikmat merupakan cinta dan rindu.

Allah. Allah. Allah.

wallahua'alam.

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.