7 Feb 2012

Rintihan Kecil 3

Maafkan Ambe

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


#bukakanlahpintukernaakuakansentiasamengetuknya

hari yang panas menyejukkan jiwa. cahaya sinaran semakin menerangi mata. penutup kaburator vespa digosok sepenuh hati. segala halangan sungguh tidak dipeduli. prihatin terhadap kotoran yang nyata. walau yang sulit masih lagi bergelora.

hari demi hari. gosok dan terus menggosok. diuji dengan pelbagai ujian. hujan panas tidak dihirau. badai tsunami tidak dipeduli. cetusan gunung berapi hanya sekadar menggelikan hati. tapi sayang.

bukan sahaja yang sulit. bahkan yang nyata. masih lagi kelihatan. ujian dan dugaan tidak lagi dapat ditahan. sesekali dipukul oleh badai tsunami. kekadang direnjis dengan larva gunung berapi. sampaikan menangis tidak berhenti. ya Allah !

tolonglah. sekali lagi.

agar penutup kaburator  vespa digilap dengan sepenuh jiwa. sepenuh hati. sehinggakan diri mati. mati dan terus mati. penutup akan di polish. penutup akan di autosol. penutup akan di cat. cat dengan warna warna kamil. agar berseri yang nyata mahupun yang sulit.

hujan tatkala panas terik dikepala. membasahi bumi hijau sementara. apakah itu tandanya. tanda diberi sekali lagi peluang. agar cat dituang. samaada ada atau tidak waktu terluang. sentiasa menggilap walau sudah bercatkan yang baharu. sentiasa dibasuh walau warna warna tidak melusuh.

Allah. Allah. Allah.

wallahua'lam.
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.