24 Feb 2012

Rintihan Kecil (5)

Pilihan Kedua

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 


akhir akhir waktu gua mula terasa. tetapi ia tidak lah gua peduli. dan juga tidak mengapa. asalkan mereka bahagia. mereka bahagia sudah cukup membahagiakan gua. walaupun kegembiraan gua tidak nyata.

plywood yang sering dijadikan pilihan kedua. kerna tidak lagi berminat untuk dijadikan meja. mungkin sekadar alas. tetapi tidak mengapa. kaburator juga turut terkena. bagaimana dan saat ketika kaburator mati sesaat? jawapannya adalah kuasa tuhan. alahamdulillah, nikmat yang diberikan berjaya gua harungi. oh mati sesaat.

baru sesekali gua meruntuhkan tiang. bukan lima tapi satu. atas alasan yang tersembunyi. tidak diwarkan kerna takut tidak redha. akan kaburator yang mati sesaat. sedikit temercik ludah lecak ke batin. tetapi tidak gua pedulikan. gua redha dan terus menghadapi qiamat.

plywood mungkin tidak peduli. walaupun sekadar pilihan kedua. tidak mengapa. semua itu hal dunia. walaupuan plywood tidak mempedulikan si tua. kekadang plywood dijadikan bahan kutukan. 
"masakan meja tidak memilih plywood sedangkan meja ingin dicipta berasaskan veneer? "
gua yang bertemankan dengan plywood turut diikuti dengan kaburator. hanya mampu pendam dan mungkin wajib padam. itu semua nafsu peringkat ammaroh. walau hal duniawi kedua-duanya tidak peduli. tetapi satu benda di setiap tiang tidak terlepas dari  kedua-duanya lakukan.
"Allahummaghfirlana zunu bana waliwalidaina warhamhuma kama rabbayana soghirah "
 second choice pun takpa

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.