29 Feb 2012

Kita Satu

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ



kita bukan satu bangsa. kita bukan satu agama. kita bukan satu negara. kita bukan satu benua. kita bukan satu dunia. bahkan satu tuhan. tiada yang berhaq berbanding Dia yang maha berhaq. tiada yang kuasa berbanding Dia yang maha berkuasa. 

kita satu.
jika kau sakit. maka aku pun sakit. jika aku sakit. maka kau pun sakit. jika kau gembira. maka aku jua gembira. jika aku gembira maka kau jua gembira. jika kau sedih maka aku turut sedih. jika aku sedih maka kau turut sedih. 

kita satu.

kau dan aku sama mulia. aku dan kau juga sama mulia. kau dan aku sama hina. aku dan kau juga sama hina. bukan perwatakan. bukan pertuturan. bukan pemakaian. bukan segala galanya bukan. melainkan atas satu tujuan. adalah yang sebenar benarnya. itulah mencari cintaNya. itulah mendapatkan rinduNya. agar segala gala mendapat keredhoan Nya.

kita satu.


kau aku ada cacat cela. aku kau turut tercela. kau aku ada istimewa. aku kau turut teristimewa. kau aku ada cinta. aku kau turut tercinta. kau aku ada rindu gila gila. aku kau turut ada kerinduan tergila gila. kau aku. aku kau. adalah serupa. kau aku. aku kau. adalah satu.

kita satu.

Allah. Allah. Allah.

wallahua'alam.
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.