26 May 2013

Tukar Blog Kepada DoFollow Untuk Dapatkan Lebih Banyak Komen

tips seo

bismillahilazim.

sejak lu jadi blogger, pernah tahu ke apa itu DoFollow/NoFollow ? haram jadah memang tak tahu sangat kan. macam gua baru hari ni baca dari blogger otai pasal natang ni.


Fungsi : 
memberi backlink percuma kepada sesiapa yang komen di blog yang menggunakan status DoFollow blog. Maknanya, sesiapa yang komen blog gua, secara tak langsung akan dapat backlink percuma sebab crawler dalam search enjen dapat membaca komen yang lu tinggalkan. pentingnya backlink kepada sesebuah website ialah semakin banyak backlink semakin tinggi googel pagerank website tersebut dan semakin gleymer lah website tersebut di enjen carian googel. So, kalau nak backlink percuma, sila tinggalkan komen lu kat sini. orait ? 

Kenapa ? Perlu ke ? :
gua rasa lu semua patut jadikan blog  DoFollow. So, apabila gua atau kawan2 lain yang blog DoFollow komen kat blog lu, secara tak langsung gua dan kawan2 lu akan dapat backlink juga. bayangkan kalau dapat backlink percuma dari 100 bloggers berpagerank tinggi. mesti pagerank lu juga akan naik! ish.. faham ke tak ni??

Do follow juga menaikkan semangat untuk pengunjung memberi komen. gua kalau jumpa blog yang dah tukar status jadi DoFollow, confirm gua komen. tapi kalau nak komen kat entry gua, jangan spam komen sudah la. komen dengan ikhlas. wokeh ?



Blogspot ? Apa Masalah ? :
Blogspot pada asasnya telah diset semua blog secara default ialah NoFollow. ini bermakna Googel bot tidak akan lihat link-link yang berada di dalam komen. So, kalau lu komen blog yang tidak menukar status kepada DoFollow pun tak ada guna. buang masa dan tenaga je. baik cari blog yang Do Follow. dapat free backlink. 

so, ish gelilah. ok. jadi, kalau lu nak tau lebih lanjut tentang DoFollow ni. tunggu. dalam 30 minit lagi gua update. salam.


entry berkaitan :
1. bagaimana untuk tahu blog DoFollow atau NoFollow
2. tutorial ubah NoFollow kepada DoFollow

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.