23 May 2013

Ping Entry Anda

ping blog


Bismillahilazim.

gua rasa dah hampir 2 tahun blog inspirasi gua ni di alam maya. mungkin satu tempoh yang agak lama jugak. tapi baru 2 bulan lepas gua mula mengkaji, macam mana suara jalanan gua ni dapat di pertengahkan.

akhirnya setelah mentelaah apa itu seo ni. dapat lah gua beberapa tips untuk mempromosikan blog cap ayam gua ni. ada banyak cara sebenarnya nak promote lu punya karya. sama ada dekat fesbuk ataupun twitter lu.

dan sejak dua tiga menjak ni. gua jarang update entri. melainkan join segmen yang dianjurkan oleh blogger2 yang pemurah. sebab gua sangat sebuk ping entri kat servis ping yang ada kat alam maya ni. mengeping jugak termasuk salah satu kaedah SEO.

selain gua ping kat fesbuk dan twitter. gua cadangkan lu ping kat mana2 web yang sediakan servis mengeping entri lu. bagi yang cap ayam macam gua boleh lah ping kat sini.

contoh :
1. pingler
2. ping my blog
3. apesal dot kom
4. gila ping dot kom
5. ping je
6. busuk dot orang

sebenarnya banyak lagi web yang menyediakan servis ping ni.cuma gua tak larat nak update entri je ni. HAHA. selamat mencuba.

wallahua'lam.

2 comments:

kata murni sahabat2 gua.