28 Apr 2013

KRU Sayang BN Demi Periuk Nasi.

bismillahilazim.

pertama : aku tak tahu nak kata apa. korang tengok sendiri.

 


korang lebih sayangkan hiburan atau tuhan? aku takde sijil agama. belajar pun tak tinggi. tapi aku rasa aku tahu. siapa dan dari mana rezeki datang. ini nak bertuhan kan siapa? Allah atau hiburan dunia?

entah lah. aku bukan nak jatuhkan orang. tapi mereka sendiri yang menjatuhkan diri mereka
sendiri.

kedua : tengok sini lagi.


kalau yang bukan Islam lebih mengerti apa itu Islam. kenapa tidak kita yang Islam? malu dengan Islam? malu diri kau dilahirkan sebagai Islam? siapa kau nak salahkan? mak bapak kau yang memang Islam? atau atuk moyang keturunan kau yang dulu telah masuk Islam?

jangan jadi bangang! tolong. jangan jadi. ya Allah. mengapa mereka tidak lagi mengharap dan meminta pada Mu? sedih aku.

dah la. aku tak nak ulas panjang. aku bukan ustaz. aku bukan imam. tapi kalau nak tunggu sampai semua orang jadi ustaz atau imam. sampai bila2 pun takde orang yang bersuara.

ada ustaz pun diam je bila kilang arak semakin besar pusat judi kat genting tak reti nak kecik pulak. ok. salam.
Reactions:

3 comments:

  1. Pemikiran sempit betul Norman ni ._.

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah lah.. nasib dialah. dah jalan dia macam tu. bukan dia tak tahu. dia tahu Allah maha agung. tapi tu lah. entahlah. tak faham? arghh.. aku pun tak tahu lah.

      Delete
  2. hurm, napa la mcm tu.. xsayang agama ke norman ni.

    ReplyDelete

kata murni sahabat2 gua.