14 Apr 2013

Hanya Khayalan.

bismillahilazim.

malam semakin suntuk. waktu2 lelap sudah hampir ke kemuncak. saat ini, aku masih lagi bingung dan tak keruan.

ada tiga biji bola. tapi tak tahu nak pilih yang mana. andai aku pilih satu daripada tiga biji bola tu. namun apa ertinya kalau aku sendiri tak tahu apa itu bola.

oh semakin suntuk. rokok semakin kurang. ringgit semakin nipis. idea semakin tandus. helai rambut mula gugur.

aku bukan sumber inspirasi.

dah banyak mana aku menelaah. tapi masih lagi tidak mengerti apa yang aku menelaah.  inspirasi cimie pendo hanya khayalan. sumber pun ciplak.

ramai orang berkata. kenapa kau tak boleh jadi macam dia. macam mana kita nak jadi macam orang lain. bukankah setiap perjalanan makhluk itu berbeza beza. ada yang berjaya dunia. juga ada yang berjaya akhirat. malah ada yang berjaya kedua duanya.

siapa aku untuk merancang dengan sebaik baik perancangan.

aku hanya manusia biasa. sekadar merasa sedikit apa yang orang rasa. cukup. tak pernah lebih.

aku mendongak ke langit. merenung kisah silam. hampa? tidak sama sekali. bukankah hampa dan kecewa atas perbuatan lalu sama seperti tidak redha atas takdir Ilahi.

senyum dan terus perjuangkan apa sahaja perjuangan yang melintas di hadapan. insyaallah.

wallahua'lam.

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.