29 Mar 2014

Wanita Solehah Lebih Baik Dari Bumi Dan Isinya

konvoi vespa


bismillah.

sejak tamat pengajian aku di politeknik shah alam. kira2 dalam 2 tahun yang lalu. sering saja aku dibayangi dengan persoalan2 yang menjengkelkan.

"siapa lah agaknya yang jadi isteri kau nanti."
"tak sabar aku nak tengok perempuan malang mana jadi isteri kau."

yang ni. aku sendiri pun tak sabar. tapi. insyaAllah masih lagi boleh bersabar. ada juga yang bertanya begini.

"awek yang macam mana kau nak jadikan isteri?"

wanita yang dimana akan ku jadikan isteri adalah apabila aku bertanya.

apakah kau mencintaiku sepenuh jiwa dan ragamu.

lalu ia menjawab.

tidak! kerana jiwa dan ragaku hanyalah untuk Allah. 

moga Allah memberi keberkatan. kerahmatan dan keselamatan.

cc pic : alrazi zarini
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.