17 Mar 2014

Lenovo A880


alhamdulillah. aku begitu rasa bersyukur atas kurniaan ini. lenovo a880 betul2 mengikuti citarasa. sebagai blogger yang hambar. juga bersama2 dengan smartfone a880 ini. aku berjanji. akan terus berkarya dalam maya. insyaAllah.

cuma satu je. ni celcom suka2 telan duit aku ni kenapa?? haha.

tapi tu lah. kadang kita fikir harta yang kita ada tu adalah milik kita. tapi sebenarnya bukan. itu semua milik Allah.

Dia berhak mengambil balik apa saja yang diberi pada kita. dan tak kisah lah dengan cara apa sekalipun.

selipar hilang kat masjid ke. kena samun kereta ke. kena telan kredit ke. 

"apa yang perlu kita lakukan?"

firstly. kita perlu redha. terima sajalah. apa yang dah berlaku pasti ada hikmahnya.

secondly. fikir. mari kita sama2 fikirkan langkah baru agar pisang tak berbuah dua tiga kali. ini namanya ikhtiar.

lastly. berserahlah. kembalilah pada kuasa yang satu. tiada tempat lain untuk kita mengadu dan mohon pertolongan. melainkan pada Allah jua lah.

semoga manfaat.
Reactions:

2 comments:

kata murni sahabat2 gua.