5 Mar 2014

Ayu Shita - Tuhan Berikan Aku Cinta.

"walau aku senyum bukan berarti. aku selalu bahagia dalam hari. ada yang tak ada di hati ini. di jiwa ini. hampa."

sabar lah. tak lama lagi ada lah tu. senyum sajalah. dapat pahala.

"ku bertemu sang adam/hawa di simpang hidup ku. mungkin akan ada cerita cinta. namun ada saja cobaan hidup. seakan aku. hina."

tak lah. sehina hina manusia. adalah tidak mahu mengenal tuhannya. sabarlah. sabar. bidadari syurga lagi indah dari dunia dan isinya.

"tuhan berikanlah aku cinta. untuk temaniku dalam sepi. tangkap aku dalam terangmu. biarkanlah aku punya cinta."

ya. minta cinta suci maha esa lagi berbaloi dari yang lain. tapi tak salah kalau nak miliki teman hidup suami isteri. itukan syariat. cuma jangan melebihi dari kasih pada yang esa.

"tuhan berikanlah aku cinta. aku juga berhak bahagia. berikan restu dan halalmu. tuhan beri aku cinta."

siapa kata kau tak berhak? haiwan pun berhak bahagia. apakah kau fikir tuhan menzalimi makhluknya?

bang. akak. tak nikah dengan tak ada air mana lagi susah?

mujur udara masih lagi percuma.


0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.