28 Mar 2014

Aku Cinta Padamu Mama



mama.

kasihmu tidak terbayar.
cintamu terus membakar.
rindumu tidak terabai.
tidak. 
tidak akan ku biar.
air matamu jatuh berderai.

mama.
selawat dan zikir tak terputus di lidah.
dikala hari dalam senja.
diwaktu aku merangkak manja.
kau hulur tanganmu.
membawa ku ke atas semula.

mama.
tak sanggup melihat kau berduka.
tiap kali mereka bertanya.
apakah pekerjaan anakanda.
hiraukan kata mereka.

mama.
redhailah pemberianNya.
yang mana aku hanyalah.
seorang penjual burger.

mama.
tiada sesuatu yang teristimewa.
untuk ku buktikan kasih dan sayang.
hanya satu ungkapan luhur dijiwa.
semoga membuat kau senyum riang.

Aku Cinta Padamu. Mama.

-inspirasi cimie pendo- 16:15 28/03/14
pencinta yang menyinta
pengkaji flora dan fauna

cc pic : Alrazi Zarini

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.