5 Dec 2012

Kriss 110. Solid Black


penat. letih. ya aku sungguh keletihan. kerja yang hanya menunggu waktu balik. penantian satu penyeksaan. setelah selesai segala galanya. aku pun rehat di ruang makan rumah. sambil menikmati segelas air kosong.

hairan. pelik. apakah air yang aku minum ini ? manis seolah olah aku minum sekotak drinho perisa tebu. tidak habis di teguk. hanya separuh gelas.


baik. tenang. segala galanya bermula dengan perasaan riang. pantas dan cekap aku memutar skru. bagaikan aku begitu mahir dalam bidang automotif.


teori pertama aku menjadi. dalam perasaan gembira sambil melahirkan secebis senyuman. aku pun mula memasang kembali skru enjin. setelah minyak hitam yang lama telah mengalir habis keluar.


diam. senyap. sunyi malam ditamat kan dengan derauan enjin kriss berkapasiti 110. 


kecewa. hampa. minyak 4T keluar lembut alirannya. aku biarkan seketika. tapi ia tetap mengalir. walau aku memberi arahan sebaliknya. lalu cub motor yang menjadi mangsa.


serabut. tertekan. jiwa beralih dari tuhan. entah ke mana fikiran aku melayang. sampaikan hadiah berupa ujian dari tuhan itu aku khianati. aku terima. tapi dalam keadaan yang marah. dan hampa. 


ya Allah. apakah sifat keji hamba mu ini akan terus berulang ulang.


tawakal. berserah. aku mulakan kembali sambil menzahirkan asma' Nya di sanubari. bukan diri ini yang melakukan. bukan diri ini yang membetulkan. jua bukan diri ini yang menjayakan.


segala galanya adalah dari Dia. Dia lah yang melakukan. aku pasrah dan berserah sahaja apa yang Dia tentukan. Alhamdulillah. ternyata tiada satu pun melainkan Allah.


akhirnya kriss solid black mula beraksi.

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.