26 Oct 2013

Aku Punyai Haq

*gambar hiasan

bismillahila'zim

sebahagian dari mereka salah erti. antara tidak bersyukur dengan memperjuangkan haq. 

kami bukan tidak bersyukur. tapi cuma cuba berdiri atas kudrat Ilahi untuk menuntut haq apa yang kami berhaq.


" syaria't ku ini ada perjuangannya, yakni MEMBELA - ismail ariffin"
" orang kaya yang kenyang akan menganggap orang disekelilingnya turut kenyang termasuk pengemis jalanan - ezat sam tweet "

apakah kami tidak berhak mendapatkan apa yang mereka dapat? kami bukan mahu dilimpahi harta kaya raya seperti mana mereka sanggup khianat dan membunuh. tikam dalam malam saat mata sedang kelambu.

kami cuma ingin mereka merasai apa yang kami rasa. bagaimana rasanya mengalami kesempitan wang hanya untuk mendapatkan sebutir nasi. sedangkan mereka bersenang lenang dengan sudu dan garpu sambil mengenakan tuxedo.

hanya luahan simpati yang mampu mereka utarakan. namun setitik peluh petani, mereka tidak hiraukan. atau apakah memang cara ambil peduli dengan sepatu kulit berkualiti?

harga barang kemudahan asas begitu pantas berlari. sedang pendapatan rendah tercengang berdiri. inflasi terus bermegah diri. bergelak tawa melihat "bantuan" yang diberi.

nak lari mana kita ini? hendak keluar negeri poket kering tidak berisi. rintihan dan cadangan langsung tidak dipedulikan. #bersabarlah #sahabatku
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.