27 Jul 2012

Dapat Syukur. Tak Dapat Sabar

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

bila sudah sampai masanya. pasti ia akan tiba. segala rasa cinta dari yang esa. itulah berupa dugaan hidup dunia.

tapi mereka tolak cintaNya. kerana mengangap ia malapetaka. walhal ia adalah pemberian yang mulia. untuk makhluk terpilih dari kalangan mereka.

memang sukar memang susah. menoreh getah dalam basah. tetapi ingat satu perkara. Dia hanya memberi mengikut kesesuaian para hamba.

makhluk berdoa tanda tiada daya. bila berdoa tidak makbul makbul pula. mereka sangkakan Dia tidak terima. walhal Yang Esa telah beri padanya.

ramai yang menyangka doa yang diterima, mereka akan dapat apa yang di pinta. apabila Dia tidak memberi apa yang mereka pinta, dikatakan doa mereka itu ibarat sia sia.

percayalah. apabila kalian berdoa untuk mendapatkan sesuatu. tetapi tetap juga kalian tidak dapat merasakan sesuatu itu. jangan lah kalian terseksa. kerana pintaan itu hakikatnya telah dikurnia. 

percayalah pasti ada asbab yang tersembunyi. di sebalik permintaan yang tidak dapat itu. sebenarnya kalian sudah dapat sesuatu yang lebih bernilai dan berharga dari yang kalian pinta. bak kata orang tua. ada hikmah di sebalik itu. ada sesuatu yang kita tidak tahu di sebalik pintaan yang tidak dapat itu. maka, itu dikira dapat. itu dikira pintaan kalian dimakbulkan. dimakbulkan sesuatu yang lebih bernilai.


jikalau dapat, syukur.
jikalau tidak dapat, sabar.


Reactions:

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.