12 Nov 2013

Carta Pasaran Smartphone Di Dunia


bismillahilazim.

sepertimana yang korang lihat. juga sepertimana yang korang tahu. android lebih digemari oleh ramai pengguna di dunia. lebih2 lagi di malaysia ni lah. gua sendiri tak faham dengan rakyat malaysia. lu kata barang naik. tapi tetap juga terjebak dalam dunia mewah bergadget.

menurut kajian gua. harga pasaran yang lambat jatuh bagi smartphone yang ada ialah ios. atau lebih kita kenal sebagai iphone. kalau hari ni kita beli dengan harga rm1500. insyaaAllah bulan depan kita masih lagi boleh jual dengan harga yang rm1300 atau rm1200.

beza pula dengan android ni. hari ini kita beli rm1500. silap2 minggu depan jual dah jatuh rm1000. macam haramlah semua ni. korang semua sedar perkara ni. tapi tetap jugak bertukar2 smartphone android. dah berapa banyak keluaran android pun gua tak tahu.

tapi gua tahu. itu semua hak korang. kerana gua tak layak untuk menutup dan menyekat kemahuan gadget korang. kalau rasa lu sentiasa bertukar2 citarasa. gua cadangkan korang... ah entahlah. lu ni kenyangkan perut kroni2 je lah. haha. 

salam.

Reactions:

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.