29 Jul 2011

Guru Oh Guru !!

hemm, apa la nk jadi ! aku sangat keliru. apa yang dimaksudkan guru pada zaman ini. apa tanggungjawab guru pada zaman ini. apa teladan dan tnjuk ajar guru pada zaman ini. apa contoh yang perlu diTONJOLkan oleh seorang guru. tidak kira apa agama guru. mereka tetap dihormati.

 tetapi apakah nilai dan moral yang diselitkan pada diri seorang guru pada akhir zaman ini benar-benar telus dan ikhlas. kadang - kadang memang aku dapat lihat betapa sungguhnya mereka mengajar. ada yang menitiskan air mata. ada pula yang memaksa pelajar. 

semua itu demi masa depan anak muda pada zaman ini. tapi apa ertinya ilmu penuh di dada tetapi ter"kantoi" sedikit ruang. "iman", tak boleh dijual beli. "iman" tak boleh diwarisi. tapi "iman" terletak pada diri sendiri. weh! selamilah agama kita. agama "islam". jangan sebab ada "scroll" dip, master, phd "iman" korang takda.


 Guru Oh Guru !!  


wow! "hot"nya cikgu ni !
 (kalau orang mat saleh tu aku tak kisah sangat tapi ni orang kita weh)

p/s : aku akan sentiasa mendoakan agar KITA diberi Hidayah dan sinar Islam, apa pun aku masih lagi respect mereka ini. fasal apa? fasal mereka sanggup berkecimpung dalam dunia perguruan yang sangat mencabar.

0 comments:

Post a Comment

kata murni sahabat2 gua.